Site icon festsange.dk

Bente og Oves bryllupssang

Melodi:  Dansens magt

En dag midt i juni – med posten – kom et brev
og spændt vi åbned’ dette: Hvem var det mon der skrev?
Jo, det var fra Ove og Bente – som i dag
for giftefogdens åsyn har svoret deres ”ja”.

De gæstfrie mennesker fejrer vi i dag
hvor de har inviteret til mad og festligt lag
og guitarmusik – den skal ikke ha’ for lidt
om nogle timer si’r vi – hold op, hvor var det fedt!

Og Ove, som jo i de sidste mange år
har cyklet ”verden” rundt – ofte haft et siddesår.
Han har fået drejet sin ”siddemuskel” rundt
så den nu er på maven – tror du, at det er sundt?

For Bente hun laver en mad så smækkergod
med fantasi – og hvidløg – de hygger sig, de to.
Om dagen, når jobbet er slut, så kan man se
dem ”slappe af” med rødvin (men aldrig en kop the).

Og hjælpsom det er denne lille rare mand
et enket ord – han er der – utroligt, hvad han kan.
Han fælder et træ – sætter køkkenskabe op
en ”handy-man” i hjemmet – ja, det er lig’ i top.

Se, Bente, hun har mange titler i sit liv
som datter, mor og papmor – hun aldrig ypper kiv.
Hun klarer det hele i festligt godt humør
og næsten aldrig mærkes, at hun kan blive mør.

Vi mødes jo tit – det kan være impulsiv
ja, nogle men’sker spø’r, om det er et kollektiv?
Vi hjælper hinanden – og kør’ i næ og ny
hvis der skal nydes øl ud’nfor Sengeløse by.

I huset derhjemme – som nu er blevet stort
er døren ud til haven jo næsten som en port.
Med vindu’ så klar, at vor brudgom ej kan se
når den er lukket – BANG, sa’ det – ak, Ové – Ové.

For Bente er TV vist ble’t det store sus
med DVD og video i hobetal i hus.
Da kigges der film – og ”den bette”, hun er med,
vi tror at I har fundet Jert lille hyggested.

Med vognen til camping I ofte ta’r på tur,
dog ikke langt fra hjemmet – men bli’ nu ej for sur:
For pladsen ved Køge kan være nok så fin,
når blot man ikke indtager al for megen vin.

Mon det her skal med – der, hvor I besøger os?
Den får med snaps og vin – og vi gi’r den rigtig los.
De 300 meter derned til Jeres hjem
de bliver let til flere – uha, hvor den er slem!

Har vi mon nu husket et vers med en mobil?
Jo, der hvor Ove tabte sin – i sin egen stil.
En bøtte med maling, det blev dens endeligt,
vi tror dog ej med vilje, at den deri blev smidt.

Mens Ove, han brygger lidt snaps med kryddersmag
som porse, dild og valnød, i festligt vennelag.
Så ”låner” fru Bente en smøg fra Oves pak’
en ”Rocky” er nu god – og hun siger altid tak.

Og så’n kunne vi blive ved i timevis.
Men vi skal spise vid’re – og måske ha’ lidt is.
Så mon vi kan bede Jer alle her ved bord
ta’ fat i Jeres glas og så råbe højt i kor:

Exit mobile version