Site icon festsange.dk

En hymne til min makker

Melodi:  Der bor en bager

Jeg ej fortier, at mange si’er,
at vi til bridgen er små genier.
Men kunne alting til punkt og
prikke
det kan kun jeg
– men min makker ikke!

At melde klogt og at melde rigtigt
det ved vi er så uhyre vigtigt,
men ku’ den helt fine bridge
tenikke,
det evner jeg kun
– min makker ikke.

Når man har meldt og skal spillet
vinde
og ikke ved, hvor man kongen finde,
gid man så blot ku’ hos fjenden
kikke !
Det gør min makker
– jeg gør det ikke.

Man teorien må også kunne,
og det bli’r dyrt, hvis man lidt
vil blunde.
Når vor’ indvikled’ systemer
klikke,
så er det makker
– mig er det ikke.

No’n spiller langsomt!
– ja, tænke – tænke,
så længe at stikket bort man
“skænke”.
Forvirret af irriterte blikke
det bli’r min makker
– jeg altså ikke.

Når fjenden vinder en tvilsom
rubber,
og stolt noterer en afgjort
“topper”,
hvis skylden er? Skal vi la’ det
ligge?
Det er min makkers
– min er det ikke.

Turneringsbridgen vi gerne øver,
med nabobord’ne vi kræfter prøver,
at vi farvel til en sejr må nikke.
Hvem skyldes det så?
– jeg si’r det ikke.

Men, kære makker, nu skal du ikke,
som strudsen ho’det i busken
stikke.
Til næste år er vi mere kvikke –
i hvert fald jeg
– makker sikkert ikke.

Exit mobile version