Site icon festsange.dk

Jubilæum

Melodi:  Jubi jæ jæ jubi jubi jæ

Indrøm blot, at dit humør har fået
et skår,
nu i dag hvor du har rundet zz år.
For så er der ganske givet,
ikke samme sus i sivet,
man bli’r hurtigt træt og man går
tidligt hjem.
:/Jubbi Jah Jah, Jubbi Jubbi Jah/:
For så er der ganske givet,
ikke samme sus i sivet,
man blir’ hurtigt træt og man går
tidligt hjem.

Du hver middagsstund skal unde
dig en lur.
Hvis det blæser, bør du blive i
dit bur.
Og på maven må du passe,
eller kan der ske en masse,
Kun om som’ren kan du liste dig
en tur.
:/Jubbi Jah Jah, Jubbi Jubbi Jah/:

Du forsage må at ryge stærk tobak.
Dans og daudi må du helst la’
ligge brak.
Hvis en snaps du vil dig snuppe,
ta’ så hel’re havresuppe,
la’ dig ikke lokke af de andres
snak.
:/Jubbi Jah Jah, Jubbi Jubbi Jah/:

Du må aldrig mere røre øl og vin.
Husk dit helbred er som sachsisk
postelin.
Af skavanker har man snese:
Reumatisme og protese,
det er bedre, hvis du slår det
hen med grin.
:/Jubbi Jah Jah, Jubbi Jubbi Jah/:

Det med pulimut og pi’er det er
forbi,
nu kan roligt du som bjørnen gå i
hi.
Du må dreje om for knappen,
du må suge pænt på lappen,
du for fristelser i livet nu er
fri.
:/Jubbi Jah Jah, Jubbi Jubbi Jah/:

MEN

Bli’r du ked af dette triste liv
engang,
kan du trøstigt glemme alt om
denne sang.
Løft mod solen glad på huen,
ta’ en OUZO, kik på fruen.
Ja på det vi råbe vil et højt
HURRA
:/Jubbi Jah Jah, Jubbi Jubbi Jah/:
Løft mod solen glad på huen,
ta’ en OUZO, kik på fruen.
Ja på det vi råbe vil et højt
HURRA
:/Jubbi Jah Jah, Jubbi Jubbi Jah/:

Exit mobile version