Melodi: I en kælder sort som kul
Kære pige, højtidsstund, er med et passeret
i din fine kjole du nu er konfirmeret,
men en ting vi ej forstår
hvor blev af de barneår,
hvor du kunne lege, os om fing’ren dreje.
Med et sødt uskyldigt smil, har vi os noteret,
stod du der og “tog dig ud” så var vi leveret,
jo du kære pigelil
hvem ku’ stå for dine smil,
af de øjne klare lod vi let os narre.
Ærlighed og kærlighed kunne vi fornemme
fra dit lille hjerte kom, både ude, hjemme,
og da skolen kaldte dig
var du vældig glad og sejg,
ville dygtig være, gerne ta’ ved lære.
Du tjenstvillig også er, vi skal aldrig tigge
om at få lidt hjælp af dig, du er blandt de kvikke
der har lyst og energi,
du vil gerne hænge i
hvor det rigtigt gælder, du dig hurtigt melder.
Hen ad vejen fandt nu også små veninder
fra så mangen herlig og har gode minder,
måske er det også sket
et din kjole blev beskidt?
nu, såvidt vi husker, in er cowboybukser.
Hvad er et og hvad er svært? Har du valget truffet
hvormed du vil hænge i gid du ej blir’ skuffet
Vi i dog ved festen’s bord
ønsker dig alt godt på jord,
gid kun glæde, lykke, ungdomsvejen smykke.
