Vi kommer li’ fra..

Print Friendly, PDF & Email

Melodi:  Diverse

VI KOMMER LI` FRA SVENDBORG ———— eller fra et andet sted,
og her ved fødselarens bord slår vi os alle ned.
Så gør vi vort til, at det bli´r en sjov og dejlig fest,
det skylder vi da den, som nu har indbudt os som gæst.

Du fylder 30 – og den alder den er ikke nem,
de unge siger, at du hører ikke til blandt dem.
De ældre synes, at du er lidt lovlig grøn endnu,
du hører ikke rigtigt til der, stakkels lille du!

“JEG ER HAVREN – JEG HAR BJÆLDER PÅ”,
sang du tit og tænkte glad som så:
“Det bli´r dejligt, når jeg bliver stor
og skal flytte væk fra far og mor”.

Og omsider er du blevet stor
du har eget hjem med seng og bord.
Nyder du så, du er 30 år?
Vil du sige os, hvordan det går?

MARKEN ER MEJET,
der hvor du har leget,
da du sa´: Jeg ender med at blive noget stort.
Jeg er min egen”.
Hvad kom der i vejen?
Så du, at så let var det nu heller ikke gjort?
Tænker du måske:
“Gid jeg kun var 3!”
Dengang ville du vær´ stor – – – – ja, undskyld vi må le!

MEN BARE, BARE, BARE TAG DET ROLIGT,
og giv dig god tid,
du når det nok!
Ja, bare, bare, bare tag det roligt,
og giv dig god tid,
du når det nok!
Det er jo bare 30 år du fylder,
vent bare til du bliver rundt igen!
Så bare, bare, bare tag det roligt,
du når det nok!

SLÅ ROMMEN I GLASSET,
du er blevet gasset,
nu trænger du vist til at styrke dig lidt!
Vi hilser og hylder,
vi nikker og skyller,
for sådan en fest får vi ikke så tit!
Skål og skål, skål skål skål O.S.V.

Vi synger og traller,
din ked´lige alder
den glemmer vi helt – eller sådan omtrent.
Lyt til vore røster,
vi opmuntrer – trøster:
“LIDT ældre du bli´r år for år – bare vent!”
Tralala og hurra O.S.V.

Se også

Tak til alle! Melodi:  Jeg en gård mig bygge vil I år blev jeg så konfirmand, er jeg ikke elegant? Jeg har ventet meget længe, der blev brugt så mange penge.
Tøjleg…(Børne fø... Rekvister: Et ekstra set tøj.. Sværhedsgrad: 1 Fødselsdagsbarnet lægger et sæt tøj(en morgenkåbbe el. lign.) på sin seng eller i sofaen bare et sted hvor de andre
Her i aften er vi nu til ... Melodi:  Jeg er havren Her i aften er vi nu til fest Konfirmand’— Du er vor hædersgæst! Dagen skal for dig – vor inge ven fejres, så den
Min tak til Mor og Far. Melodi:  Jeg plukker fløjlsgræs Til Mor og Far vil jeg gerne sige en kærlig tak for den flotte fest at holde tale er ikke lige den ting hvortil
Hvem har du kendt længst De personer du har kendt længst placer du fjernest fra dig og dem du har kendt i kortest tid skal sidde nærmest værten
Takkesang Melodi:  Slå rommen i glasset Ja, nu tror jeg jeg vil Ha´ lov at si´ tak til min far og min mor og de gæster vi har. For
Afskedsfest hey folkens
Det er så yndig at følg... Melodi:  Det er så yndig at følges ad Det er så yndig at følges ad for to, som gerne vil sammen være, da er med glæden man dobbelt
Hit med tandbørsten Rekvister: en microfon eller noget der ligner melodien fra hitmed tandbørsten lys og Casper Christensen tøjstil Sværhedsgrad: 1 evt ved et bryllup efter hovedretten bydes brudeparret velkommen
indbydelse Når det bliver februar fødselsdag jeg atter har……. ….og en lille fest jeg holder i får kaffe, kage, boller festen holdes hvor/hvornår? sidst i brevet det jo

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *