Hvor er dog livet herligt

Print Friendly, PDF & Email

Melodi:  Jeg er havren

Hvor er dog livet herligt
det føler jeg i dag
og tilmed ganske særligt
i dette glade lag.

Og jeg vil dybtfølt takke
min kære far og mor
der findes ingen bedre
end jer på denne jord.

En barndom har i givet
med glæder , tryghed , ro
i hjertet vil for livet
hvert barndomsminde bo.

I gav hvad I formåed’
til tider mere med
det bedste har jeg fået
for jeg fik kærlighed.

Ja , hvordan end det lyder
så mener jeg hvert ord
og inderligt jeg takker
min kære far og mor.

Og gæsterne jeg takker
for alt på denne dag
men mor og far dog særligt
en skål for jer – hurra.

Se også

Takkesang til far og mor ... Melodi:  Fra Engeland til Skotland 1: Nu er jeg konfirmeret på denne store dag er mange inviteret, ja, det er en særlig sag. Og helledusseda! Det er en
Når du nu på dit hjerte... Melodi:  Skuld gammel venskab rent forgå Melodi : Skul’ gammel venskab rein forgå. Nå du nu på dit hjerte her, dit navn du skrevet har. Da send det
Velkommen Melodi:  Katinka Katinka Velkommen, velkommen spænd livremmen ud, for nu skal der spises og drikkes, I ønskes velkommen af gom og af brud, og senere skal ballerne vrikkes.
Vi vil prise dig i dag, v... Melodi:  Jubi jæ jæ jubi jubi jæ Vi vil prise dig i dag, vor kære ven i vor vise og for dig vi pryder den her med skønne
Konfirmationssang til en ... Melodi:  Der er fut i fejemøget Melodi: Fut i fejemøget 1 Der kom fut i fejemøget efter storken den var fløjet Den var glad og den var meget,
I anledning af 30-års d... Melodi:  Den er fin med kompasset En vise til Tine i anledning af 30-års dagen. Mel.: Den er fin med kompasset . . . Til Tines store ære
Nu er vi alle samlet her ... Melodi:  I skoven skulle være gilde Melodi: I skoven skulde være gilde. Nu er vi alle samlet her i festligt lag for vi vil gerne hylde dig paa
Vi nu her i lystigt lag Melodi:  Jeg en gård mig bygge vil Vi nu her i lystigt lag, samlet er til fødselsdag, vi vil alle gerne feste, ingen her må være triste, det
Til Min mand Melodi:  Bamses fødselsdag 1. En handymand det fik jeg jo I Kent som, her nu sidder ”Gør ting´ne selv, så ved jeg jo det ikke ka’ bli´ bedre”
Maries Konfirmationssang ... Melodi:  Mariehønen Evigglad Idag er jeg blevet konfirmand Og sidder her jeg nu iblandt En masse gæster store og små Så lad os nu få stemmen på. Til

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *