Melodi: Julebal i nisseland
Til alle
:Mel. Julebal i nisseland
Sikke mange klokken slår tretten år tiden går
Hør nu alle sammen her hvor jeg godt vil hen.
Det er i dag at i skal feste for mig glad
Hele dagen serveret på et fad.
Vi spiser godt og hygger os med stort og småt
Jeg vil tale og uh hvor blir det flot.
I dag er jo en stor dag jeg tænker lidt tilbag
På da jeg var lille og sjove ting jeg sa
Som Konfisjon jeg var da vidst en lille gnom
Ikke mere jeg er en stor portion.
Til far
:Mel. Vi lister os af sted på tå
Du arbejder med værktøj, og du har en værktøjskasse.
Du svejser og er god til det og laver jo en masse,
og tid du bruger på at se,
når der er noget i tv,
Og dy er min travle og kærlige far
Og dejlige stunder vi to jo har.
Til mor
:Mel. Jeg ved en lærkerede
Og mor du den bedste,
Du er noget for dig selv.
Og når vi for mig feste
Så glemmer du dig selv
Til storebror
:Mel. Jeg en gård mig bygge vil.
En storebror som jeg jo har
tit et skænderi vi ta´r
Hurtig vi igen blir venner
og det somme tider hænder
at vi sammen hygger os
for han indser jeg er “boss”.
Til mormor og morfar
:Mel. Jeg en gård mig bygge vil
Tak til mormor og morfar
I har altid været der
Tak fordi i tog jer af mig
Når de gamle ik ku ta mig
Blive passet hjem hos jer
Er så dejligt i jo ser.
Til alle
:Mel. Det hammer hammer fedt.
Til fest kom alle ud,
På dette gæstebud.
Glæden min er stor
I samlet er ved bord.
Hver og én jeg takker
Ja for ord og pakker
Aldrig vil jeg glemme denne dag.
Til slut
:Mel. Det hammer hammer fedt.
Det hammer hammer fedt
Min sang er slut om lidt
Og jeg siger her
Til far og mor især
Tak for dette gilde
Jeg det gerne ville
Og så elsker jeg jer begge to.
