Melodi: Søren Banjomus
Vi alle samlet er i dag, for vi skal fejre noget.
For XX han har fødselsdag – 40 år er gået.
Nu sidder han i stolen, og smiler som et barn,
og drømmer om de gaver, han har fået det kære skarn.
Og alle vil vi hylde dig, det er da soleklart,
vi ta’r os først enlille tår, og så er vi parat.
Vi løfter glasset, siger skål, før vi går i gang,
med denne her Tillykke sang.
Skål !
Skille – ma – dinke, dinke du,
skille – ma – dinke – du
XX, han har fødselsdag, og han skal fejres nu.
Skille – ma – dinke, dinke du,
skille – ma – dinke – du
Nu synger vi en hyldest-sang, det synes vi, at vi sku’.
For XX, han er hædersgæsten,
her ved dette bord.
For børnene, en dejlig far,
en super, superhelt.
Skille – ma – dinke, dinke du,
skille – ma – dinke – du
Højt hurra, vi råber nu.
Vi er så stolt af XX, for det han har præsteret,
han her en viljestyrke, se, nu bli’r han så genert.
Det kræver energi, at vær’, den stærke mand hus,
der’ sjældent tid fest og farver, liv i sus og dus.
Han er den fader, som vi synes, alle børn sku’ ha’
han svigter aldrig, og det gælder, både nat og dag.
Og husets frue “Chieffi”, XX også sørger for,
så derofr synger vi i kor:
Skille – ma – dinke, dinke du,
skille – ma – dinke – du
XX, han har fødselsdag, og han skal fejres nu.
Skille – ma – dinke, dinke du,
skille – ma – dinke – du
Nu synger vi en hyldest-sang, det synes vi, at vi sku’.
For XX, han er hædergæsten,
her ved dette bord.
For børnene, en dejlig far
til tider også “mor”.
Skille – ma – dinke, dinke du,
skille – ma – dinke – du
Højt hurra, vi råber nu.
Kan ikke vente.
Og så skal vi skåle nu.
Kan ikke vente
……………….
